Yhdistys

Suomen Jousiammuntavalmentajien tarkoituksena on suomalaisen jousiammunnan aseman ja menestyksen tukeminen, jousiammuntavalmentajien aseman ja arvostuksen kehittäminen sekä jäsenistönsä toiminnan tukeminen ja kehittäminen.

Suomen Jousiammuntavalmentajat on yhdistysmuodoltaan kerho, joka toimii epävirallisesti Suomen Jousiampujainliiton alla. Virallisesti kerho kuuluu Suomen Valmentajiin (rekisteröity yhdistys). Kerhoon liittyminen tapahtuu Suomen Valmentajien kautta. Kaikki lajin parissa toimivat valmentajat, ohjaajat tai valmentamista opiskelevat voivat liittyä Suomen Valmentajiin ja samalla Suomen Jousiammuntavalmentajiin. Liittyminen tapahtuu täyttämällä lomake Suomen Valmentajien sivulla ja valitsemalla yhteisöksi Suomen Jousiammuntavalmentajat.

Vuoden jäsenyys maksaa 59 € ja sillä saa täydet jäsenoikeudet ja -edut Suomen Valmentajissa. Kulloinkin voimassa olevat jäsenedut on luettavissa täältä. Merkittävimmät edut ovat kuusi kertaa vuodessa ilmestyvä Valmentaja-lehti, jäsenhintaiset koulutukset ja alennukset VK-kustannuksen ja Fitran kirjoista sekä ST1:n ja Shellin polttoaineista. Lisäksi Suomen Valmentajilta voi anoa tukea ulkomailla tapahtuviin koulutuksiin (vuoden jäsenyyden jälkeen).

Uusille VOK1-tason valmentajille tarjotaan ensimmäisen vuoden jäsenyyttä hintaan 35 €. Jo Suomen Valmentajien henkilöjäseninä olevat voivat liittyä lajiyhteisöön yksinkertaisesti pyytämällä tätä suoraan Suomen Valmentajien toimistosta (toimisto(at)suomenvalmentajat.fi).

Suomen Jousiammuntavalmentajiin kuuluville annetaan jäsenalennuksia SJALin järjestämiin valmentajakoulutuksiin (esim. Valmentajasymposium). Jäsenmaksusta (59 €) palautuu noin kolmasosa Suomen Jousiammuntavalmentajien käyttöön. Palautukset ohjataan täysimääräisesti valmennuskoulutusten tukemiseen.